Az Emirates légitársaság elnöke, Tim Clark szerint a Boeing amerikai repülőgépgyártónak változtatásokra van szüksége, miután egy MAX 9 típusú gépükön január 5-i repülés során egy panel kiesett. Elmondta: az Emirates nem tolerálja a további hibákat.
Kína felülbírálná a Boeing 737 Maxokra kivetett korlátozásait, ezzel pedig visszatérhetne az amerikai gyártó a tengerentúli piacra. Az ügyet ismerő források szerint a San Franciscó-i Hszi Csin-ping–Joe Biden találkozó megnyithatja az utat a repülőgép- és űrtechnikai kereskedelem újraindításához a két ország között – számolt be róla a Bloomberg.
A Boeing részvényei csütörtökön 4%-ot estek a korai kereskedésben, miután a vállalat figyelmeztetett, hogy a 737 MAX repülőgépek leszállítása késhet a fő beszállító, a Spirit AeroSystems újabb minőségi problémája miatt - írja a Reuters.
Az amerikai közlekedési minisztérium megkezdte annak az átvilágítását, hogy a szövetségi légügyi hivatal (FAA) miként felügyelte a Boeing 737-es és Boeing 787-es repülőgépek gyártását.
Kína légiközlekedési hatósága kiadott egy alkalmassági ajánlást a Boeing 737 MAX gépére, így több mint két és fél év után visszatérhet a két halálos repülőgépbalesetben is érintett modell a távol-keleti országba. A hírre több mint 7 százalékot emelkedett a Boeing árfolyama a tegnapi kereskedésben - írja a Reuters.
Kétéves vizsgálat után egyelőre pont került a Boeing botránygépeinek ügyére, a vállalat ugyanis megegyezett, hogy 2,5 milliárd dollárnyi, vagyis mintegy 730 milliárd forintnyi büntetést fizessen az amerikai igazságügyi minisztériumnak. A társaság elismerte, hogy két alkalmazottja megtévesztette a hatóságokat a 737 Max repülésirányítási rendszerének képességeivel kapcsolatban, ami szerepet játszott a későbbi tragédiákban. Egyetlen vállalatvezetőt sem ítéltek el ennek részeként.
Emelkedik a Boeing részvényének árfolyama a keddi kereskedés előtti órákban arra a hírre, hogy a korábban két katasztrófát is megélt 737 Max gépük először repülhet ma az Egyesült Államokban, New York és Miami között fogja szállítani az ominózus gép az American Airlines utasait.
A Ryanair egyelőre nem akar több Boeing 737 MAX típusú gépet rendelni - mondta Eddie Wilson, a Ryanair DAC vezérigazgatója csütörtökön a Skift Aviation Forumon egy kérdésre válaszolva.
Több hónapnyi egyeztetés után az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) megállapodott az amerikai Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) és a Boeinggel abban, hogy szeptember első felében elindulhat a két légikatasztrófában érintett 737 MAX típus eddigi módosításait vizsgáló berepülés.
Megvan az első megrendelés a földreparancsolása után újratervezett Boeing 737 MAX típusú repülőgépre, miután a lengyel Enter Air SA négy típust is vásárol a gépből - jelentette be a repülőgyártó vállalat szerdán.
Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója reménykedik abban, hogy az új repülőgépek iránti kereslet visszatér 2021 második félévére – írja a CNBC.
A koronavírus miatt késlekedhet a Boeing 737 Max gépek engedélyeztetése, a CNBC úgy tudja, hogy a nyár vége előtt nem valószínű, hogy ismét a levegőbe engedik a géptípust, amihez két tragikus baleset is kötődött nemrég.
A tervek szerint májusban újraindítaná a hírhedt 737 Max gépek gyártását a Boeing, több hónapos szünet után – tudta meg a Reuters. A jelen helyzetben az is kérdés, hogy a koronavírus nem szól-e közbe.
Törmeléket találtak néhány Boeing 737 Max repülőgép üzemanyagtartályában, ami nem túl jó hír a problémás modellnek. A repülőgépgyártó szerint még nem átadott gépeknél bukkantak a problémára egy rutinellenőrzés során.
Nem kapott új megrendelést a Boeing idén januárban, 1962 óta nem fordult elő ilyen eset.
A 737 Max hónapok óta tartó problémája összesen akár 25 milliárd dollárba is kerülhet a gyártói Boeingnek – vélekedett egy elemző szerdán azt követően, hogy a cég további csúszásokat jelentett be a termelés újraindulásában.
Úgy tűnik nem csak az ukrán légvédelem gyengélkedik mostanában.
Becsei András a Portfolio Checklist szombati különkiadásának vendége volt.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.